1. Haberler
  2. Teknoloji Haberleri
  3. Uzmanlar uyarıyor, Amazon Prime Day’de dolandırıcılıklara karşı dikkatli olun

Uzmanlar uyarıyor, Amazon Prime Day’de dolandırıcılıklara karşı dikkatli olun

amazon prime day
amazon prime day
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Uzmanlar uyarıyor, Amazon Prime Day’de dolandırıcılıklara karşı dikkatli olun.

Amazon Prime Günü için uzmanlar bir kez daha tüketicileri dolandırıcılık konusunda uyarıyor.

Genellikle Amazon ve diğer büyük perakendeciler gibi şirketlerin kimliğine bürünerek çevrimiçi alışveriş yapanları hedef alan dolandırıcılıklar yeni bir şey değil. Ancak Better Business Bureau’ya göre, Black Friday’den Prime Day’e kadar önemli satış etkinlikleri sırasında görülen yoğun harcamalar arasında kimlik avı girişimleri artıyor.

Better Business Bureau’da iletişim ve halkla ilişkilerden sorumlu başkan yardımcısı Josh Planos, Associated Press’e “Bu, perakende takviminde çok büyük bir an” dedi. “Ve bu nedenle, bir dolandırıcı, dolandırıcı veya hatta etik olmayan bir işletme veya kuruluş için anı değerlendirmek ve insanları zor kazandıkları paradan ayırmak için muazzam bir fırsatı temsil ediyor.”

İki günlük bir indirim etkinliği olan Prime Day, Salı günü başlar ve Çarşamba gününe kadar devam eder. Geçen hafta yayınlanan kılavuzda, Better Business Bureau, tüketicilere Prime Day ve bu ay Amazon’un dışındaki diğer satış etkinliklerine benzeyen web sitelerine, gerçek olamayacak kadar iyi sosyal medya reklamlarına, istenmeyen e-postalara veya çağrılara ve daha fazlasına dikkat etmelerini hatırlattı.

Amazon’da dünya çapında alıcı riskini önleme direktörü Scott Knapp, şirketin son yıllarda Prime Day çevresinde gördüğü iki dolandırıcılığı tespit ediyor: Prime üyeliği ve sipariş onayı aldatmacaları.

Örneğin geçen yıl, insanlar Prime üyeliklerinde bir sorun olduğunu söyleyen istenmeyen aramalar veya e-postalar aldıklarını bildirdiler. Knapp, daha sonra kredi kartı gibi ödeme bilgilerinin ve bazen oturum açma kimlik bilgilerinin de istendiğini açıkladı ve Amazon’un “veya herhangi bir saygın işletmenin” bu ayrıntıları bu şekilde istemeyeceğini de sözlerine ekledi.

Tüketicileri vermedikleri bir siparişi onaylamaya zorlamanın da yılın bu zamanında yaygın bir taktik olduğunu ekliyor. Dolandırıcılar, dikkat çekmek için akıllı telefon gibi pahalı bir şey seçebilir ve yine ödeme bilgilerini isteyebilir veya kötü niyetli bir bağlantı gönderebilir.

Knapp AP’ye “Pek çok ürün satıyoruz ve insanlar (Amazon) adını biliyor” dedi. “Kötü aktörler bundan yararlanmaya çalışır.”

Tabii ki, bir sürü ek dolandırıcılık var bu yılın Prime Day‘i başlamadan önce daha fazla ayrıntı belirlemek zor. Yine de uzmanlar, dolandırıcılıkların genellikle her yıl yineleneceğini ekliyor.

Planos, tekrar eden sahte teslimat dolandırıcılıklarına, e-posta kimlik avına ve daha fazlasına işaret ederek, “Genellikle, kemikler aynı kalır,” dedi. “Tüketicileri kişisel ve ödeme bilgilerinden ayırmak her zaman bir hiledir.”

Ancak Planos ve diğerleri, çevrimiçi aldatmacaların da sürekli olarak daha karmaşık hale gelmek üzere geliştiği konusunda uyarıyor. Bu, resimlerin daha yasal görünebileceği, kısa mesajların kulağa daha inandırıcı gelebileceği ve sahte web sitelerinin tipik alışveriş yerlerinize çok benzemeye başladığı anlamına gelir.

Knapp, yapay zekanın da “sızmaya başladığını” söyledi. “Ama yine de aynı yaklaşımları izliyorlar. Şu anda bir makine e-postayı veya metni dolduruyor olabilir.”

Federal Ticaret Komisyonu’nun Şubat ayı verilerine göre, tüketiciler 2022’de dolandırıcılıktan yaklaşık 8,8 milyar dolar kaybettiklerini bildirdiler ki bu, 2021’e göre %30’luk bir artış. FTC, sahtekarlık dolandırıcılıklarının ardından en çok bildirilen ikinci dolandırıcılık biçiminin çevrimiçi alışveriş dolandırıcılığı olduğunu söyledi.

Hem FTC hem de Better Business Bureau, tüketicilere yıl boyunca dolandırıcılıktan kaçınmaları için ipuçları sağlıyor. Rehberlik, istenmeyen mesajların engellenmesini, istenmeyen arayanlara finansal bilgilerin verilmemesini ve tıklamadan önce bağlantıların kontrol edilmesini içerir – örneğin, güvenli web sitelerinin URL’sinde “HTTPS” olacaktır, Planos, asla “HTTP” olmayacağını belirtiyor.

Uzmanlar, dolandırıcıların genellikle hemen harekete geçmeniz için size baskı yapacağını söylüyor. Durmak ve içgüdülerinize güvenmek önemlidir. Uzmanlar ayrıca tüketicileri dolandırıcılıkları düzenleyicilere bildirmeye çağırıyor.

Şirketleri veya perakendecileri taklit eden dolandırıcılıkların ötesinde, güvenebileceğiniz perakendecilerin sitelerinde bulunabilecek sahte ürünlere ve sahte incelemelere karşı da dikkatli olmak önemlidir. Örneğin, Amazon’da alışveriş yapıyor olmanız, Amazon’dan alışveriş yaptığınız anlamına gelmez, çünkü eBay, Walmart ve diğerleri gibi çevrimiçi alışveriş devi çok geniş üçüncü taraf pazarlara sahiptir.

Planos, sahte ürünlerin kalitesi ve görünümünün son yıllarda önemli ölçüde arttığını ve bu durumun polisin faaliyetlerini zorlaştırdığını belirtiyor. İyi bir kural, fiyat etiketine bakmaktır – eğer ürün yıl boyunca piyasa fiyatının %75’inden daha azına satılıyorsa, “bu oldukça büyük bir tehlike işaretidir” diye ekliyor.

Yarım yamalak satıcılar, Amazon gibi siteler de dahil olmak üzere farklı platformlarda “her zaman” görünebilir Planos, tüketicileri Better Business Bureau’nun web sitesindeki işletmeleri kontrol etmeye çağırdı. Diğer dolandırıcılıklarda olduğu gibi, taklit ürünler de tatiller gibi yüksek harcama dönemlerinde veya yine Prime Day gibi satış etkinliklerinin yakınında artabilir.

Sahte ürünlerle mücadele etmek için artan baskının ortasında, Amazon son yıllarda milyonlarca sahte üründen kurtulduğunu bildirdi ve milyarlarca kötü listelemenin kendi sitesine girmesini engelledi. 2022’de şirket, 6 milyondan fazla sahte ürünün “tespit edildiğini, ele geçirildiğini ve uygun şekilde elden çıkarıldığını” söyledi.

Seattle merkezli e-ticaret devi, Pazartesi günü Associated Press’e gönderdiği bir bildiride, şirketin 2022’de 200 milyondan fazla şüpheli sahte incelemeyi engellediğini belirterek, hem sahte ürünlere hem de sahte incelemelere karşı “sıfır tolerans” gösterdiğini söyledi.

Knapp, müşterilerin Amazon’un web sitesinde sahte incelemeleri ve diğer dolandırıcılıkları da bildirebileceğini söyledi. Şirket, bir müşterinin “Amazon’un sahte olduğunu tespit ettiği bir ürünü” satın aldığı “nadir” durumlar için, “müşteriyle proaktif bir şekilde iletişim kuruyor, onlara sahte bir ürün satın aldığını bildiriyor ve satın aldıkları ürünün tamamını geri ödüyoruz.”

0
be_endim
Beğendim
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Uzmanlar uyarıyor, Amazon Prime Day’de dolandırıcılıklara karşı dikkatli olun
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Haberler Dünya ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin
Bize Katılın